Friday, 17 June 2011

UMI PUN SAYANG AMIR....

Amir....
Masa Amir mula-mula lahir, umi rasa umilah orang paling bahagia dalam dunia. Ayah pun suka sangat. Umi dah ada sebuah keluarga yang lengkap, sayang.

Umi pun tak tau kenapa sejak akhir-akhir ni ayah Amir berubah, dia dah jarang tolong umi jaga Amir, Asal minta tolong aje, dia mula merungut. Umi faham dia penat kerja, tapi umi pun kerja sayang, umi pun penat. Tapi bila umi balik tengok muka Amir, hilang penat umi. Umi sayang Amir. Tapi umi tak taulah ayah tu sayang kita atau tak, dia asyik marah-marah aje, umi pun tak tau mana silap umi. Umi minta maaf yea sayang, sebab Amir terpaksa tengok kami bergaduh selalu. Umi tau suasana ni tak elok untuk tumbesaran Amir, tapi nak buat macam mana, tak dapat nak elakkan.

Amir, umi minta maaf bila Amir terjaga tengah-tengah malam sebab dengar umi bergaduh dengan ayah. Jangan takut yea sayang, jangan menangis. Walau apapun yang terjadi umi tetap sayangkan Amir.

Amir....umi dah puas bersabar dengan ayah. Sekarang ayah dah naik tangan pada umi. Umi sakit sayang. Umi peluk Amir kuat-kuat sebab umi tak nak ayah ambil Amir dari umi, umi tak nak kehilangan Amir. Amir, ayah nak tinggalkan kita, dan dia takkan balik lagi ke sini. Tapi takpelah, umi takkan tinggalkan Amir. biarlah ayah pergi, mungkin itu yang terbaik, sayang.

Amir, kita kena pindah sayang, umi dah tak mampu nak bayar sewa rumah, sebab sekarang umi kena tanggung perbelanjaan kita seorang. Ayah Amir langsung tak ambil tahu pasal Amir. Tanya khabar pun takde. Umi rasa susah sangat, tapi takpe, asalkan Amir ada, umi senang hati, sayang.

Amir, Amir tinggal dengan ibu Liza yea, umi nak pergi kerja. Petang umi balik, umi ambil Amir yea.

Amir mulai hari ni, Amir tinggal dengan ibu Liza yea. Maafkan umi sayang, tapi ini yang terbaik buat Amir. Ibu Liza dan Ayah Zul dapat berikan kehidupan dan kasih sayang yang umi tak dapat nak bagi untuk Amir. Umi tak mampu nak belikan baju baru untuk Amir, tak mampu nak belikan mainan untuk Amir. Umi tak mahu Amir tak cukup makan bila duduk dengan umi. Sebab umi susah sayang. Umi dah tak sewa rumah, umi cuma mampu sewa bilik kecil aje. Umi pun kadang-kadang nak makan tak cukup duit.

Amir, umi seronok bila tengok Amir membesar dengan sempurna dengan Ibu Liza dan Ayah Zul. Umi tau diorang sayang Amir. Umi tengok diorang belikan macam-macam untuk Amir. Baju, mainan, makanan. Baguslah, umi nak Amir membesar dengan sempurna macam anak orang lain.

Amir jangan nakal-nakal yea sayang, umi datang jumpa Amir bila ada masa, umi bawa Amir jalan-jalan bila ada duit lebih. Umi kena kerja, Tiap-tiap bulan kena ada duit untuk beli pampers, susu Amir. Maafkan umi sebab tak dapat tidur dengan Amir. Maafkan umi sebab tak dapat bawa Amir tinggal dengan umi. Ini semua demi masa depan Amir. Umi pun harap satu hari nanti kita akan bersama.

                                                                                                         UMI.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...