Sunday 12 June 2011

ADA UNTUKMU....

Ada sepasang sahabat karib, Nur dan Faez. Mereka sentiasa saling ada untuk satu sama lain. Sentiasa bersama susah senang. Saat Faez sedih ditinggalkan kekasihnya, Nur lah yang mengubat lukanya, menghibur hatinya. Dan ketika Nur pula kecewa dipermainkan teman lelakinya, Faez menjadi tempat dia mengadu, menghilangkan rasa duka.

Satu hari Nur berkenalan dengan seorang jejaka melalui kawannya. Iman namanya. mulanya mereka setakat teman biasa, dan Nur masih lagi rapat dengan Faez. Mereka masih lagi selalu keluar bersama, dan berkongsi masalah masing-masing. Tapi Iman cuba memenangi hati Nur. selalu mengajak Nur keluar, setiap hari call, sms tak berhenti. Lama-lama Nur pun tertarik dengan Iman. Faez pula makin sibuk dengan kerjanya. Mereka makin jarang bertemu dan berhubung. Satu malam Nur bercerita tentang Iman kepada Faez melaui sms.

NUR : Ko tau, ada sorang mamat ni, dia kata dia suka aq.
FAEZ : Mne lak ko knl mamat ni?
NUR : Ala, knl dr kwn aq gak. Dia ni baik la. Dia kata nak ajk aq kawen tau....
FAEZ : Ko ni biar btul. Tak cayela aq, bru knl dah nk ajk kawen.
NUR: Btul....syokla camni...
FAEZ : Aq rasa mamat ni nak main2 je ngan ko la...baik ko hti2...xpyhla lyn...
NUR : Ala ko ni, jgn la risau, taula aq jg dri....lgpun klu pape jd kat aq, ko kan ada....
FAEZ  : Sukati ko la...aq tak nak ko kene main je ngan mamat ni nnt, ko jugak yg nyesal nnt...
NUR : Jgn risau, aq tau ape yg aq wat, k....

Akhirnya, Iman berjaya menawan hati Nur. Nur secara rasmi menjadi kekasih Iman. Nur lupa pesan Faez. Dan dia makin lupakan Faez. Dia begitu asyik dibuai cinta Iman. Faez mula terasa jauh dari Nur. Sudah berapa kali ajakannya untuk keluar bersama ditolak oleh Nur. Nur lebih utamakan Iman sekarang. Faez sunyi tanpa Nur yang selalu menghiburnya.

Setelah beberapa bulan bercinta, Iman mula berubah, kalau dulu setiap hari ada call, sms sehingga lewat malam, sekarang sudah tiada. Kalau Nur sms pun jarang Iman membalasnya. Iman tidak akan call Nur, melainkan Nur yang selalu call Iman. Itupun cakap sekejap sahaja. Tidak samapai 5 minit. Dulu hari-hari berjumpa, sekarang seminggu sekali pun sukar untuk melihat kelibat Iman. Alasannya sibuk kerja dan penat.

Nur mula teringatkan Faez. Faez tidak pernah melayannya begitu. Faez selalu ada untuknya. Dia cuba menghubungi Faez. Tapi tidak berjawab. Dia sms, tidak berbalas. Dia hantar mesej melalui facebook. Pun tidak berbalas. Dia mula hairan. Akhirnya setelah berpuluh-puluh mesej dihantar, barulah Faez membalas mesejnya.

NUR : Faez, ko nape? marahkan aku ke? xjwb call, xreply msj, kat fb pun tak lyn aku....
FAEZ : Takde ape, aku sibuk, jgn kacau akula.
NUR : Jgnla mcm ni...jom lepak, dah lama xjumpa ko....
FAEZ : Apsal ko tetibe cri aq lak? g la kat blk ko, dulu masa blk ko ada xdela lak ko nak cri aku....
NUR: Faez....plz....jgnla wat aq camni....aq rindu nak lepak ngan ko, mcm dulu2....soryla sbb selama nie aq xpedulikan ko....
FAEZ : Dahla, aq maafkan ko, ttup cite...aq bz, nnt klu aq dah sdia nk jmpe ko, aq dtg...salam...

APA KESUDAHANNYA? ADAKAH NUR BERJAYA PUJUK FAEZ? DAN ADAKAH IMAN AKAN MENINGGALKAN NUR? TUNGGU SAMBUNGANNYA YEA......LAYAN LAGU NI DULU.....http://youtu.be/9odoOwWA08A

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...