Tuesday 14 June 2011


Bahagia itu umpama udara, tidak dapat dilihat, tapi mampu dirasai dan amat diperlukan setiap insan.Kita bisa mati jika hidup tanpa udara. Begitu juga bahagia. Tanpa bahagia, hati kita akan sengsara, kesedihan, dan kita akan rasa kesepian.Bahagia itu pencetus semangat dalam diri untuk terus mengharungi kehidupan di bumi tuhan ini.Apabila kita merasakan kebahagiaan, maka segala cabaran dalap hidup ini pasti dapat kita hadapi dengan senyuman tanda redha. Setiap insan punya takrif bahagia yang tersendiri.Dan mereka punyai cara tersendiri untuk meraih bahagia itu.

Bahagia bagiku sekiranya disaat aku sedang dalam kesedihan, menitiskan air mata, ada insan yang sudi mendampingiku dan membuat ku kembali tersenyum. Yang sentiasa siap ada disisiku saat susah senangku. Bahagia itu juga bagiku kiranya ada insan yang tulus menyayangiku, dan menerimaku seadanya. juga sentiasa menghargai diriku. Bahagia itu juga mula kurasai andai aku dapat membuat teman-temanku senang dengan kehadiranku dan mereka sentiasa mengingati aku. Yang penting, bagiku, bahagia itu tidak sukar untuk diraih, asal sahaja kita tahu menyayangi dan menghargai diri kita dan juga insan-insan sekelilng kita.

6 comments:

  1. thanks sbb baca post ni...hehehe

    ReplyDelete
  2. singgah dari segmen encik anGah ^______^

    ReplyDelete
  3. jiwa wa tenang .penulisannya yg menarik.. haruskah wa cakap TQ atau terima kasih kerana jiwa wa tenang lepas baca.. hahha best.

    ---->>> cicit tun teja.

    ReplyDelete
  4. mekasih kepada yang sudi baca post ni....luahan tulus dari hati....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...