Tuesday 28 June 2011

BACKSTABBER???

Backstabber. Bahasa melayunya tikam belakang. Bagi aku, perempuan lebih cenderung bersikap backstabber berbanding lelaki. Tapi ini hanya pendapat aku sahaja. Tak semestinya 100% betul, ok...so, kat sini aku sertakan kisah siapa yang labih backstabber....

KISAH 1

Fahmi, Shima, Ady sahabat baik. Shima dengan Ady jatuh cinta. Fahmi tetap single. Tapi diorang tetap berkawan macam biasa. Pergi lepak sama-sama, kongsi masalah, saling membantu. Tapi lama-lama Ady mula buat hal, layanan dia pada Shima dah berubah. Kalau dulu pantang ada kelapangan keluar, bila sms, tak sampai seminit dah balas, telefon hari-hari. Sekarang, Shima sms, 10 minit baru balas, selalunya tak balas langsung. Dah jarang Ady call Shima, selalunya Shima yang call Ady. Cakap pun tak sampai 5 minit. Akhirnya Shima selalu habiskan masa dengan Fahmi. Bila dah selalu sangat bersama berdua, lama-lama Fahmi jatuh hati dengan Shima. Dia rasa ingin memiliki Shima, tapi tak mahu mengkhianati persahabatannya dengan Ady. Jadi dia pendamkan sahaja perasaannya. Dia suka Shima, dan Shima kecewa dengan Ady, tapi atas nama persahabatan, dia takkan ambil Shima dari Ady. Dia cuma nasihatkan Ady supaya jangan sia-siakan Shima.

KISAH 2

Mira dan Sheera sahabat baik. Mereka berkawan sejak kecil. Pergi ke sekolah yang sama, masuk U pun, U yang sama. Memang akrab la. Datanglah Azmi dalam hidup Sheera. Tapi tidak mengubah layanan Sheera terhadap Mira. Mira tetap utama bagi Sheera. Kadangkala bila Sheera keluar dengan Azmi, diajaknya Mira. Betapa kuatnya kasih sayang Sheera pada sahabatnya. Tetapi Mira cemburukan Sheera dalam diam. Dia iri hati dengan kebahagiaan Sheera. Dia juga menyimpan perasaan pada Azmi.Kadangkala bila berlaku perselisihan antara Azmi dan Sheera, Azmi akan meminta pandangan Mira untuk memujuk Sheera. Disinilah Mira mula menunjukkan belangnya. Dalam pada memberi nasihat tentang Sheera kepada Azmi, dia cuba mengambil hati Azmi, menggoda Azmi sehingga tiba-tiba Azmi melihat yang Mira jauh lebih baik dari Sheera. Bila Azmi mula menjalin hubungan dengan Mira di belakang Sheera. Akhirnya Mira memujuk Azmi supaya berterus terang dengan Sheera, bukan kerana dia kasihankan Sheera, tetapi untuk menyedarkan Sheera bahawa dia telah menang mendapatkan Azmi. Sheera kecewa. Dia sayangkan Mira, dia sayangkan Azmi, namun Mira tidak menghargai persahabatan mereka.




*BUKAN NIAT UNTUK AKU MENGATAKAN PEREMPUAN CENDERUNG BERSIFAT BACKSTABBER BERBANDING LELAKI, INI ADALAH ANDAIAN SAHAJA, TIDAK BERMAKSUD UNTUK MENYINGGUNG MANA-MANA PIHAK. tIDAK SEMUA PEREMPUAN BACKSTABBER DAN TIDAK SEMUA LELAKI BERSIFAT SETIAKAWAN. KISAH INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...