Thursday 23 June 2011

KEGILAAN 'BURUNG YANG MARAH'

Sesuai dengan tajuk entry aku ni, nak share sikit pasal kegilaan sekarang ni.

Sebenarnya aku nak share pasal game yang dipanggil 'ANGRY BIRDS' yang sedang merasuk penduduk malaysia ni...dunia aku tak tau la....

Aku tau game ni sebenarnya dah lama orang dok main(rasa macam ketinggalan zaman pulak). Tapi aku baru je start terpengaruh dengan game ni.

MACAM MANA AKU KENAL DENGAN BURUNG YANG MARAH NIH???

Al-kisahnya, satu hari bos aku cuti, so aku relaks la kat tempat aku sambil godek-godek internet kat meja aku. Officemate sebelah aku pun sama la, dok godek-godek game kat muka buku. Tetiba aku tengok dia main satu game yang nampak macam kelakar dan agak kebudak-budakan bagi bapak budak macam dia. (Nasib baik dia muda, so takdelah nampak macam bapak budak sangat.)

AKU : Ni game ape cik Ady main ni? macam kanak-kanak punye game aje.

ADY : Best game ni, aku pun baru je try, anak aku la punye angkara, malam semalam dia download game ni kat rumah, pastu dia main, bile dia rasa macam susah nak shoot, dia mintak tolong aku, asyik-asyik aku je yang tolong dia menang, aku rasa macam syok pulak.

AKU : Oooo...macam tu...habis, macam mana boleh termain pulak hari ni?

ADY : Dah aku tengok macam seronok aje, apa lagi, bila orang rumah dengan anak-anak aku dah tidur, aku pulak lah yang sambung main. Sekali lepas, seronok, dua kali lepas, lagi seronok, sampai tengah malam aku mengadap PC tu.

AKU : Apela, biasanya budak-budak terpengaruh dengan orang tua, ni orang tua terpengaruh dengan budak-budak. Macam mana ni?

ADY : Kau cubalah main, seronok, mesti kau ketagih punye.

AKU : Tak nak lah, macam kanak-kanak riang aje (uish,berlagak betul!)

Dua tiga hari lepas tu, housemate aku baru tukar handphone baru, dia pun sibuk suruh adik dia masukkan game ni. Bestfriend aku pun aku tengok gila mengadap burung marah ni aje. Sejak dari itu, bila aku jalan-jalan pergi mana-mana, baru aku nampak merchandise burung marah ni merata-rata tempat, t-shirt, bantal, key chain, buku mewarna, macam-macamla. Aku pun naik hairan, sebelum ni tak nampak pulak, dia macam tiba-tiba aje muncul dan bersepah kat mana-mana.

AKU PUN MULA BERJINAK DENGAN BURUNG MARAH NI.....

Mula-mula aku main game ni kat handphone kawan aku je, sekali lepas, seronok, dua kali lepas, lagi seronok. Di ofis, aku download game ni, settle je kerja, aku pun mula la berperang dengan burung marah ni. Sanggup balik lambat tu...

OH, TIDAK!!!!!!!!!!!!! AKU DAH KETAGIH..........

Tapi sebenarnya game ni seronok sebab dia melatih ketajaman akal kita mengatur strategi. (yela tu~)

Tapi takpe, yang penting jangan sampai melalaikan, jangan dek kerana nak tolong burung marah ni berperang, kerja tak jalan, solat entah ke mana....

SELAMAT BERMAIN!!!!!!!!!!!!

1 comment:

  1. Bingung mau ngapain? mendingan main games online bareng aku?
    cuman DP 20rbu aja kamu bisa dapatkan puluhan juta rupiah lohh?
    kamu bisa dapatkan promo promo yang lagi Hitzz
    yuu buruan segera daftarkan diri kamu
    Hanya di dewalotto
    Link alternatif :
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...