Monday 13 June 2011

ADA UNTUKMU (BHG2)

Oklah....sambung kisah Nur, Faez dan Iman semalam.

Faez terus menyepi dari hidup Nur. Nur pula makin berputus asa untuk memujuk Faez. Namun dirinya amat merindui Faez. Iman pula terus dengan sikapnya yang dingin terhadap Nur. Nur membuat keputusan untuk menjauhkan dirinya daripada Iman. Dia kesal dengan sikap Iman. Gara-gara Iman, dia kehilangan Faez dan kini, Iman mengabaikannya.

Nur meluahkan segala isi hatinya dalam sekeping kertas. Dia meluahkan kekecewaannya terhadap sikap Iman, dan penyesalannya kerana mempersiakan Faez. Nota itu disimpan dalam beg tangannya.Iman mula terasa sunyi bila Nur tidak lagi mencarinya. Satu malam, dia mengajak Nur keluar makan. tapi mereka tidak banyak berbicara. Lebih banyak melayan perasaan masing-masing. Semasa Nur mengeluarkan tisu dari beg tangannya, Iman perasan ada sesuatu terjatuh dari beg tangan Nur. Semasa Nur ke tandas, Iman mencapai 'sesuatu' yang jatuh dari beg Nur tadi. Sekeping nota. Isi dalam nota itu dibaca.

"Faez, aku menyesal kerana mempersiakan kehadiran kau dalam hidupku. Maafkan aku kerana membuat kau terluka dengan sikapku yang pentingkan diri sendiri. Mungkin benar kata kau, Iman bukan benar-benar mahukan aku, dia semakin mengabaikan aku. Aku sunyi tanpa kau. Aku harap satu hari nanti kau kembali."

 "Iman, sampai hati kau permainkan perasaanku. Kenapa hubungan kita dah tak seperti dulu? Apakah kau benar-benar sayangkan aku atau kau sudah punyai pilihan lain? akau tahu, aku mungkin bukan yang terbaik tapi kau tak berhak mempermainkan aku."

Tersentap Iman membaca kandungan nota itu. Dia mula rasa kesal dengan perbuatannya menyisihkan Nur. sekarang hati Nur sudah berbelah bagi. Dia sayangkan Nur dan tidak mahu kehilangan Nur.Setelah berhari-hari dia memikirkan hal ini, dan melihat Nur yang makin dingin terhadapnya, dia nekad.

"Nur, jom kahwin."

"Kahwin? awak ni biar betul...betul ke ni?"

"Saya tak main-main, percayalah, saya sayangkan awak, tak mahu kehilangan awak. Maafkan saya kalau pernah buat awak kecil hati atau bersedih, tapi saya betul-betul mahukan awak, Nur. Percayalah, saya ikhlas."

Nur rasa tersentuh dengan pengakuan Iman. Dia rasa bahagia dengan lamaran Iman. Dia bersetuju dan mereka akan melangsungkan perkahwinan hujung tahun ini.

Faez terus menyepi.Nur juga sudah tidak mencarinya kerana sibuk dengan persiapan perkahwinannya. Sesekali, Faez rindukan gelak tawa Nur.Dia mula rasa menyesal dengan tindakannya menyepi dari Nur. Apabila mendapat tahu Nur bakal mendirikan rumahtangga, Faez jadi tak keruan. Dia rasa dirinya memerlukan Nur sentiasa disisinya. Dia nekad mahu mencari Nur dan mengambil Nur kembali ke sisinya kerana dia merasakan dialah insan paling layak untuk menjaga Nur.

Seminggu sebelum pernikahan Nur dan Iman, Faez tiba-tiba muncul di hadapan rumah Nur.

"Nur, kau apa khabar? aku dengar kau nak kahwin dengan balak kau."

"Yup. minggu depan kami akan bernikah. Jangan lupa datang yea."

"Nur...sebenarnya aku nak cakap sesuatu"

"Faez....mana kau pergi selama ni? kenapa kau pergi macam tu saja? Kau tau tak, aku rindu sangat pada kau"

"Nur, maafkan aku. Aku terlalu ikutkan perasaan waktu tu. Aku sayangkan kau Nur. Aku cemburukan Iman. Aku tak mahu ada orang lain dalam hidup kau selain aku, Nur. Nur, kembalilah pada aku, kita jadi macam dulu, aku rindu sangat pada kau, dan aku yakin aku mampu membahagiakan kau lebih dari apa yang Iman mampu berikan..."

APAKAH KEPUTUSAN NUR? SIAPAKAH PILIHAN HATINYA? FAEZ ATAU IMAN? NANTIKAN SAMBUNGNNYA YEA.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...