Tuesday 22 May 2012

Kau cari aku disaat memerlukan #7

Nurin semakin hari makin selesa dengan Muaz. Dan Muaz mula selesa untuk berkongsi apa sahaja dengan Nurin. Begitu juga dengan Nurin. Kerana mereka mempunyai rasa yang sama, selesa untuk berkongsi apa sahaja, kerana Nurin yakin dia boleh mempercayai Muaz untuk memegang rahsianya, begitu juga Muaz. Nurin pun tak tahu kenapa, kadangkala dia akan melakukan perkara yang tak mungkin akan dia lakukan untuk orang lain, tapi dilakukan juga untuk Muaz. Contohnya, Bila Nurin terpaksa berpindah kerana tuan rumahnya ingin berkahwin dan menetap di rumahnya itu, Nurin tidak mencari rumah sewa di kawasan Ampang dan Cheras, berhampiran tempat kerjanya di Pandan Indah tapi dia sanggup mencari sejauh kawasan Gombak. Akhirnya dia dapat rumah sewa di Setapak, dekat juga dengan tempat tinggal Muaz, Selayang. Gila, kan....

Namun, walaubagaimanapun, fitrah manusia, kadangkala mahukan seseorang yang lebih dari sekadar tempat berkongsi rasa dan rahsia. Maka Nurin pun cuba memperkenalkan Muaz dengan adiknya, Zulaika. Zulaika ini mulanya jual mahal, begitu juga Muaz. Tetapi lama kelamaan, mereka makin kerap berhubung di Facebook. Dan setelah Nurin memberikan nombor telefon Muaz pada Zulaika, mereka makin kerap berhubung.

Sampai satu masa Zulaika datang ke Kuala Lumpur untuk bercuti selama seminggu. Muaz nampaknya tidak sabar-sabar untuk bertemu dengannya.

Pertemuan pertama, Zulaika agak kekok, Nurin ada bersama ketika itu, dan dia kelihatan malu-malu. Biasalah, kali pertama. Dan Muaz is being Muaz, cuba bersikap gentleman di depan Zulaika, sesuatu yang tidak dapat dirasakan oleh Nurin ketika bersama Muaz. Nurin cuba memberikan peluang untuk mereka berbual, tapi mungkin kerana kekok, maka Nurin merasakan, dia yang lebih banyak bercakap dengan Muaz, dan Zulaika lebih banyak berdiam diri.

Tidak lama kemudian Muaz mengikuti holiday trip ke Phuket, Thailand. Nurin tidak turut serta kerana tidak dapat mengambil cuti. Rombongan akan berkumpul di Sunway sebelum menaiki bas ke LCCT Sepang. Nurin ingin sekali menghantar Muaz, malangnya tidak punya kenderaan. Tapi kata Muaz, dia akan dihantar oleh kakaknya ke Sunway, tapi katanya Nurin boleh juga menghantarnya, tapi  harus pergi sendiri dan bertemunya di Sunway, sebelum dia menaiki bas rombongan.

Maka ahad itu Nurin pun melakukan hal yang boleh dikatakan agak bodoh, pagi-pagi menaiki Putra LRT ke KL Sentral, sebelum menaiki KTM ke Sunway. Memang agak membuang masa, tapi bagi Nurin berbaloi, asalkan dapat melihat Muaz sebelum dia menaiki bas ke LCCT Sepang. Mungkin dia tidak menyangka Nurin benar-benar datang, tapi ya, Nurin sanggup datang dari Setapak ke Sunway semata-mata untuk mengiring Muaz menaiki bas, kemudian dia pulang. Setelah bas berlepas, Nurin hantar sms pada Muaz :

"Have a nice trip, jangan lupa bwk blek kulit siput ntuk akak, k..."

Muaz membalas :

"thx kak sbb sudi dtg..syg akak.."

Nurin suka bila dia berkelakuan manja begitu. Nampak comel dimata Nurin.

Muaz pergi selama 4 hari. Nurin tahu dia tidak akan dapat menghubunginya disana, maka dia mendiamkan diri sahaja. Tapi pada hari kedua Muaz disana, tiba-tiba Nurin menerima panggilan dari nombor asing, nombor antarabangsa. Dan  rasanya dia tahu dari siapa.

Seperti yang dijangkakan, Muaz yang menelefonnya menggunakan nombor Thailand. Walaupun hanya 3 minit, sekurang-kurangnya dia senang hati kerana Muaz ingat padanya. Dan dia amat menghargainya..

Dan satu malam, lebih kurang jam 11 malam, Muaz menghubungi Nurin lagi, kali ini menggunakan nombornya yang biasa. Nurin tahu malam itu Muaz sepatutnya tiba di Kuala Lumpur. Dia meminta pertolongan Nurin untuk menjemputnya dari Sunway, dia akan tiba di sana pada jam 1 pagi. Nurin berfikir-fikir, bagaimana mahu menjemputnya, kerana dia tidak punyai kereta, dan siapa pula yang mahu disusahkan malam-malam buta begini untuk menjemput Muaz?

Kebetulan kawannya, Rafi ingin berjumpa dengannya kerana sudah lama tidak bertemu atas kesibukan masing-masing. Maka Nurin meminta pertolongannya untuk menjemput Muaz di Sunway. Untung Rafi dan tunangnya, Mimi..

Nurin rasa sangat dihargai bila disaat memerlukan, Muaz mencarinya....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...