Tuesday 8 May 2012

Sembang sampai pagi #2

Satu malam, dek kerana kebosanan, Nurin keluar ke cyber cafe yang terletak di kawasan bawah flat tempat tinggalnya. Dia buka facebook, kebetulan Muaz sedang online, mereka berbual. Sembang punya sembang, Muaz bertanya tempat tinggal Nurin. Setelah menjawab, tiba-tiba Muaz menghubungi Nurin, mahu datang katanya, berbual dengan Nurin. Nurin terperanjat. Waktu itu jam menunjukkan pukul 3.30 pagi.

Nurin tidak kisah berjaga kerana esoknya sabtu dan dia tidak bekerja. Akhirnya dalam pukul 4 pagi Muaz sampai juga di kawasan rumah Nurin di Cheras. Dia memandu dari rumahnya di Selayang hingga ke Cheras semata-mata untuk bersembang dengan Nurin. Mungkin kerana kebosanan tahap maksima, fikir Nurin. Dan mereka berbual di hadapan kedai mamak di kawasan itu. Panjang lebar mereka bertukar-tukar cerita, bertemankan Nestle Bliss, minuman kegemaran, kata Muaz. Mereka seronok dan leka berbual. Nurin bertanya adakah Muaz sudah berpunya atau belum, katanya belum. Dan Muaz meminta Nurin mengesyorkan beberapa calon untuknya. "Akak tolonglah carikan calon untuk saya.." Ujarnya sambil tersenyum. Mereka berbual sehingga jam 7 pagi. Apabila hari beransur siang Muaz meminta diri untuk pulang. Dan mereka berpisah di situ. Tetapi selepas itu mereka lebih kerap berhubung di facebook, dan kadangkala sms.

Selepas itu, mereka tidak bertemu buat beberapa bulan, sekali lagi kerana kesibukan masing-masing. Muaz dengan aktivitinya sebagai seorang student, dan Nurin sibuk dengan kerja, Namun sesekali mereka masih lagi berhubung.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...