Tuesday 12 July 2011

ENGKAU

Terkadang hati rasa sakit dengan perlakuanmu
ada saatnya aku kau buat aku tertawa kegembiraan
ada pula masa kau buat amarahku membangkit dengan penuturanmu
kau buat hatiku menangis dengan sikapmu

kau lupa dengan janjimu
itu sudah sering aku terima
terkadang penat aku menurut rentakmu
kau riang bila bertemu
kau dingin bila jauh

ada masanya aku merasa terpinggir
ada ketika ku rasa tak dihargai
bukan ku mahu jadi yang terutama di hatimu
cuma aku meminta secubit pengertian
rasa hati seorang perempuan
yang menyayangi kamu

saat amarah mambakar hatiku
berdesirlah bisikan jahat
katanya kau sudah lupakan aku
kau tidak menginginkan diriku lagi

Namun kau bijak mengubah suasana
meniup memadam api kemarahan
merawat hatiku dengan caramu yang tersendiri
saat kau hadir
mendekati aku
kau pujuk hatiku
walaupun tidak terlahir langsung dari bibirmu
namun jenakamu mengubat segala
mendatangkan bayu kasih sayang yang berpuput lembut dalam jiwa

Kau istimewa
dengan caramu tersendiri
walau terkadang kau menjengkelkan aku
tapi kau bijak mencari senyuman dan tawaku yang hilang
kau tetap kau
walau apapun ulahmu
walau apa kata orang
walau apa kata aku
mungkin hanya kau yang tahu dirimu
kerana aku juga sering gagal membaca hatimu
kurang bijak merencana maksudmu
tapi aku sayang kamu
dan aku tahu
kau juga sayang aku
cuma ada masanya tidak terserlah
tidak mengapa
kerana aku terima seadanya kamu

cuma maafkan aku
kerana sering menyalah erti
setiap perilakumu....


P/S : bermain dengan kata hati sesekali...tak salah, bukan......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...