Friday 29 July 2011

BOLA, LRT DAN DURIAN


Bersempena dengan perlawanan MALAYSIA dan SINGAPURA, memang berpusu-pusu penyokong yang menuju ke stadium seawal 4.30 petang. Aku balik kerja pukul 5.00 petang, jadi hari ni aku memang tergesa-gesa balik. Bukan sebab nak pergi stadium, takde kerjanya aku nak pergi sana bersesak-sesak. Aku nak cepat balik sebab aku tau LRT mesti sesak punyalah.

Memang tepat jangkaan aku. Sampai di stesen Chan Sow Lin, aku turun, sebab kena tukar naik tren ke Sri Petaling, aku akan turun di stesen Cheras. Tapi crowd memang havoc la petang ni, aku dah naik seram tengok. LRT makin pack, orang makin ramai, yang memang tak boleh blah, setiap kali ada tren sampai, diorang akan bersorak. Terasa macam kat stadium la pulak.

Gambar sekadar hiasan,tapi sesaknya lebih kurang camni la

Aku pun kena tunggu dalam 3 trip, baru la dapat naik, itupun aku kena tolak masuk dalam tren yang dah memang sedia penuh tu, aku dah jadi macam patung cendana la pulak, tersepit kat dalam tu, tak dapat nak bergerak langsung. Aku dah naik risau dah. Kalau tak dapat gerak langsung, macam mana aku nak turun nanti? tapi takpela, memikirkan keadaan kesesakan dalam tren tu mengalahkan sardin cap ayam brand, aku tak turun kat stesen cheras, Aku fikir, aku turun je kat mana-mana stesen yang aku dapat turun, pastu tukar laluan aje.


sama dengan


 

memang aku kagum la dengan sengan semangat kesukanan penyokong-penyokong Malaysia. Sanggup bersesak-sesak dalam tren, yang aircond dia macam tak berapa nak berfungsi, dan macam-macam aroma menebar dalam tren tu, semata-mata nak menyaksikan secara langsung perlawanan ni.Oh, seksanya.....bilalah nak turun ni.....

Tiba-tiba sampai di stesen Bandar Tun Razak, hidung aku menangkap satu aroma yang macam familliar. Oh, tidak, banarkah ini bau objek yang tiba-tiba terlintas dalam kepala aku? alamak....aku usha sekeliling. Memang tidak ada sesiapa yang bersuara tentang bau itu. Ke aku sorang aje yang bau? hidung aku ke yang tak berapa elok?

Tiba-tiba adala seorang awek bertocang berjersi biru bersuara "apasal ada bau durian ni?" dan pantas dia menutup hidungnya. Semua orang ketawa, tapi sampai sudah tak dapat dikesan bau itu dari mana, sebab sampai saja di Stesen Bandar Tasik Selatan, aku dapat juga meloloskan diri. 


Apa nasib orang-orang dalam tren itu? tak tahu. Yang pasti mereka bertemankan bau itu sampai ke stadium. Lantaklah, janji aku dapat balik dengan aman. Tapi kepada sesiapa yang mencetuskan aroma Raja buah tu, memang tak patutlah, agak-agaklah, takkan bawak durian naik LRT pergi tengok bola kot? mungkin dia nak buat baling pemain Singapura kat sana kot. Ataupun, sebelum keluar rumah, dia dah melantak durian kaw-kaw, lepas tu tak tahan nak buang angin, terbuang dalam tren. Hahahaha....teruk betullah, siapalah punya angkara tu, memang bajet mintak kaki je.....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...