Monday 22 August 2011

BRO, PUASA KE TAK NI????

Di satu petang yang agak damai tapi sibuk(sebab aku ada kat Jalan TAR waktu tu. Jln TAR mana ada damai.) Pusing-pusing, usha apa lagi yang ada kat area ni, hati pun tergerak mengarahkan kakiku ke dalam MYDIN.


Gedung pilihan anda

Masuk kat ground floor, pusing-pusing, takde yang menarik. Naik 1st floor. Baju Melayu. Aku nak buat apa tengok baju melayu.

Naik 2nd floor. Dah nampak dah, baju kurung...



TIBA-TIBA

Aku belum jejak kaki kat hujung escalator tu, aku dengar orang menjerit

WOI, APSAL KO LARI HA?!!!

Aku tergezut....apahal ni? pekikan tu untuk aku ke? 



aku cepat-cepat lari naik atas, lepas tu aku toleh belakang.Rupanya brader ni marah mamat Parkistan@Bangladesh(aku tak sure sebab diorang ni lebih kurang sepattern je.)

Dia memekik lagi : APSAL KO LANGGAR AKU HA?!! LEPAS TU KO LARI!! KO INGAT AKU BANGLA MACAM KO KE?!!!!!! (lebih kurang macam tu la dialog dia, yang pastinya, dia memang jerit-jerit)

Dah la dia memekik buat kecoh dalam MYDIN tu, siap tampar-tampar kepala mamat Bangla @ Parkiatan tu(aku masih tak pasti diorang ni asal dari mana)

Ok, takdela melampau macam mamat baju kuning ni, dia tampar 2 kali je. Tapi kan, macam tak patut la, dia buat macam tu, sebab mamat Bangla @ Parkistan tu dah mintak maaf dah, berkali-kali pulak tu...dia asyik cakap SORYLA, ABANG, SORYLA ABANG.....

Tapi brader tu tetap nak tunjuk samseng dia, maki-maki diorang kat tengah public. Nasib baik la ada sorang abang ni sabarkan dia, leraikan diorang. Aku respek la abang tu, gentleman betul. Bayangkan, security guard pun tak berani leraikan brader ganas tu, tapi abang tu selamba aje tenangkan dia.

Tapi time tu terus terlintas kat kepala otak aku....

Bukan ke bulan puasa ni kita kena kawal nafsu amarah kita segala? Tapi apsal mamat tu dah macam orang hilang pedoman je aku tengok?? 

Memang la mamat Bangla @ Parkistan dah terlanggar kereta brader tu, lepas tu diorang blah aje, silap diorang jugak, tapi tak payahlah nak mengamuk macam bini dia pulak yang kena langgar(kalau dia ada bini la)
Dia ingat orang takut ke tengok dia macam tu? orang menyampah lagi ada. Aku pun nyampah.

"BRADER NI PUASA KE TAK NI????"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...