Tuesday 3 January 2012

AKU PANAS NI BEB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sesungguhnya hari ni entryku agak bersifat peribadi dan luahan perasaanku yang tak puas hati...



Sebenarnya sempena tahun baru ni aku dah berazam untuk menjadi pekerja yang lebih berdisiplin, tak nak datang lambat, nak siapkan kerja on time, tak nak ada yang tertangguh, sebab prestasiku hujung tahun lepas agak kureng memberangsangkan....




Jadi, pada hari ini, hari pertama aku mula bekerja di tahun 2012, pagi-pagi aku gagahkan diri untuk awal ke tempat kerja, walaupun nafsu tidur tu meronta-ronta, gara-gara malam tadi aku tak boleh tidur. (tak tau kenapa, pukul 5 pagi baru terlelap). 


Dengan semangatnya aku sampai awal ke tempat kerja tercinta.....

Lepas breakfast, bukak komputer, blogwalking dulu....(dah habit, tak boleh tinggal...hehehe...) dalam 15 minit, aku mulakan kerja. Jumaat tahun lepas(macam jauh sangat je, padahal minggu lepas je.) kawan aku pesan, tolong siapkan statistik bulanan department kami, ada sikit je lagi katanya. Padahal waktu tu aku tengah tolong partner yang sorang lagi ni punya kerja, nak update list kes-kes terkini....banyak jugakla...(dia mintak tolong siapkan jugak pasal dia dah start cuti) Aku pun ok ajela time tu sebab aku ingatkan memang sikit.

Bila aku bukak statistik tu........

AKU MENYIRAP!!!!!!!!!!! PANASSSS JE RASA HATI!!!!!!!!!!!!!



Bukannya sikit, mula-mula aku tengok ada dalam 60% tak siap, bila aku nak sambung, kiraan dia salah! semua pulak tu! So aku kena buat semula dari awal, padahal orang lain dah submit ke HQ....bos aku pulak asyik tanya, dah siap ke belum....dah lah hari ni dua-dua pun cuti, so aku la yang kena bertungkus lumus siapkan....ni baru je siap, petang ni nak email ke HQ sebab sekarang lunch hour. Petang ni aku kena sambung pulak list kes yang terbengkalai tu....padahal aku sendiri pun ada kerja yang nak kejar deadline ni....

Padahal aku dah pesan kat minah ni, buat statistik tu awal-awal, sebab banyak yang nak kena kira, tapi dia degil. Padahnya, akula yang kena...diorang sedap-sedap aje cuti.....sesungguhnya aku amat geram dikala ini.....



Adoyai...apala nasib aku diperkotak-katikkan begini......huhuhu....sampai hati korang buat aku macam ni.....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...