Tuesday, 4 October 2011

APELA AKAK NIIIIII........SEDEY.........

Assalamualaikum.....


Masa buka MUKABUKU tadi, kat satu page ni, tgh bincangkan tudung dan pakaian wanita Islam. Tetiba ada sorang akak ni komen, lebih kurang gini ayatnya : 


CAMNE NGAN ORG GEMOK? PAKAI APE PUN SEMUA NAMPAK KETAT, KALAU PAKAI YANG LONGGAR2, LAGILA NAMPAK GEMOK.......


Masa aku baca komen akak ni, aku rasa terkejut pun ada. Sebab?


Yela, bagi dia kalau orang yang gemuk pakai yang longgar-longgar nampak tak menarik....sedangkan pakaian yang longgar itu wajib bagi muslimah.


Yang menentukan kita masuk ke syurga nanti kan, bukan gemuk atau kurusnya badan kita, tapi samada gemuk atau kurusnya amalan kita, betul tak???


Aku rasa penyelesaian bagi soalan akak ni ialah : 


Kalau tak nak nampak gemuk bila pakai pakaian longgar-longgar, apa kata kuruskan badan tu...diet ke, bersenam ke, barulah tak nampak gemuk bila pakai pakaian yang longgar. Badan pun sihat, kan, kan.....


Apela akak ni.........



6 comments:

  1. dah tau gemuk sah la cr bj mcm balut nangko..lg la tak sesuai..
    kadang org kito ni suko putar bolitkan
    benda yg remeh..
    taknak buat sudah..kito cumo nasihat...
    huhuhu..
    kalau mcm tu.. sesapo laki atau perempuan yg tukar jantina dan nak diterimo masyarakat..kojo kat pizza..hahahah

    ReplyDelete
  2. saye rase owg yg gmok lagi sesuai pakai yang longgar, sbb ble dia pakai yg ketat, amatlah buruk. Dan dari ape yg saye nmpk, owg gmok lagi seksi dari owg yg slim... (bukan semua la...)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...