Friday 23 September 2011

K-POP!!!!!!!!!!! SARANGHAEYO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (UWEK!!)






Aku pun tak faham sebenarnya apa yang menyebabkan artis2 Korea ni begitu digilai ramai terutama remaja wanita di Malaysia ni....jangan kata remaja, mak remaja wanita pun ada jugak yang macam histeria dengan artis korea ni....antara fenomena kegilaan Korea yang aku nampak :

1. Officemate aku, begitu gilakan drama bersiri Korea, tak dapat tengok kat tv, tengok online, sanggup download macam-macam drama Korea lain yang tak ditayangkan di Malaysia....(siap promote kat aku lagi, ajak tengok sekali)

2. Adik aku 2 orang....yang sorang ni, cakap aje, drama bersiri Korea yang mana, semua dia tau....semua dia suka...semua romantiklah, sweetlah, pada dia....yamg sorang lagi, lagu K-Pop pun layan gak....aku tengah syok2 tengok CSI dia boleh tukar channel MTV semata-mata nak tengok video klip K-Pop tu...

3. Pagi tadi, aku dengar radio masa dalam teksi, stesen radio yang popular kat Malaysia ni, buat contest untuk bagi tiket persembahan artis K-Pop nila, siapa nak menang, kena call, jawab soalan yang dia bagi dengan betul. Ada seorang budak perempuan ni,(aku gelar dia budak sebab dia baru 14 tahun kot) dia dengan konfidennya menjawab soalan tu, bila DJ tu kata jawapan dia betul, bukan main lagi dia jerit...amboi...mengalahkan jumpa duit RM1000 kat tepi jalan....

4. Ada artis malaysia yang mula meniru imej dan gaya artis K-Pop....bila ditanya, kononnya kebetulan....(yeke?)

Apa kelebihan ARTIS KOREA ni? rupa yang handsome/cantik? suara yang sedap? tarian yang mengasyikkan? Aku pun belum dapat merungkai misteri di sebalik kegilaan ini....

P/S : C.T.T. tak layan cerita Korea...C.T.T. lagi minat cerita Jepun...lagi best....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...