Thursday 17 November 2011

??????







Aku tak faham dengan pemikiran orang yang mengaku dirinya islam ni, pelik-pelik....

Kisahnya begini : 

Satu hari aku balik dari kerja, adik aku bagitau, tuan rumah ada datang, lepak kat bilik belakang. Aku pun tak kisahla, rumah dia kan...tapi yang tak bestnya, dia bawak kekasih hati dia sekali. Semalaman gak la diorang lepak dalam bilik tu. 

Esok aku pergi kerja macam biasa, balik kerja, aku tengok anak kucing aku kena kurung dalam sangkar dia. Aku ingatkan adik aku yang kurung, padahal aku dah pesan banyak kali, tak payah kurung, biar dia bebas. Tapi adik aku kata, tuan rumah yang kurung. Dia siap tinggalkan pesanan penaja kat adik aku yang berbunyi : KALAU DBKL DATANG SAMAN RM 300 SEBAB BELA BINATANG, BAYAR SENDIRI, DIA TAK NAK TANGGUNG.

Aku jadi pelik la, aku tau sebenarnya kat flat DBKL memangla tak dibenarkan bela binatang, tapi ramai je penduduk situ yang bela kucing. Tapi yang aku pelik tu, dia lagi takut DBKL saman RM 300 sebab bela kucing, tapi tak fikir pulak di bawak balik kekasih hati pengarang jantung dia tu ke rumah, tidur sekali, kalau JAKIM datang, kena saman RM 3000, TAU? ke dia tak tau kot.....atau dia lupe yang dia tu sebenarnya belum kahwin lagi pun dengan buah hati dia tu. Atau dia ingat takde sape nampak kot.....ke dia lupa, Allah boleh nampak segala-galanya.....aku pun tak faham....mengaku islam, tapi lupa agaknye hukum-hakam islam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...